کشف چشم شیطان در اعماق فضا توسط ناسا

عکس های سه تلسکوپ ناسا چشم اخم آلودی را در اعماق فضا نشان می دهند که مجاور کهکشان NGC4151 است و گازهای آن در هم کنشی دارند که موجب به وجود آمدن حفره ی سیاهی در مرکز آن شده است.
عنبیه سفید یک سیاهچاله است و ابروهای سرخ آن از هیدروژن هستند. ساختار جاذبه کهکشانی به شکلی است که مواد اطراف دائم به مرکز آن سقوط می کنند.
هاله ی آبی، اشعه ی X است و دانشمندان در حال تحقیق بروی این مسئله هستند که چطور سیاه چاله ها با گازهای اطرافشان در هم کنش دارند.
وبلاگ گیزمودو در پست این هفته ی خود نوشت: «حقیقتا به شکل چشم شیطان به نظر می رسد. عکسی از ناحیه مرکزی کهکشان مارپیچی NGC 4151 است که ۴۳ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.
NGC4151 یکی از نزدیک ترین کهکشان هاست که شامل یک سیاه چاله ی فعال و روبه رشد است و فرصت خوبی را در اختیار دانش مندان قرار داده است تا به مطالعه ی در هم کنش بین سیاه چاله ی بسیار پر جرم و گازهای اطرافش در کهشکان میزبان بپردازند.
این در هم کنش یا فید بک نقش اساسی در رشد سیاه چاله های بسیار چگال و کهکشان های میزبانشان دارد.
دانش مندان در حال حاضر بروی این مسئله تحقیق می کنند که چطور چنین حجم بالایی از اشعه ایکس ری (آبی) آزاد می شود و اینکه چطور سیاه چاله های بسیار چگال با گازهای اطرافشان در هم کنش دارند.
حباب های زرد اطراف حلقه ی قرمز نواحی هستند که به تازگی در آنها ستاره ای شکل گرفته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرکز توسعه وبلاگ نویسی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 http://mtw-dini.ir/

باسلام وبلاگ نویس گرامی.
باتوجه به شرکت شما در جشنواره وبلاگ نویسی خراسان جنوبی با نام من و وبلاگم,بدین وسیله از جنابعالی دعوت می گردد در نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ نویسی دینی خراسان جنوبی که به همت مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان جنویبی که در اردیبهشت ماه 91 برگزار می شود شرکت فرمایید.
برای اطلاع از نحوه برگزاری جشنواره:
تلفن:05612223730
آدرس دبیرخانه مرکزی: طالقانی 13-جنب حسینیه ابن حسام,مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی
ساعت تماس و مراجعه:هر روز 8 الی 12
عصرها: یکشنبه و دوشنبه 16الی18
باتشکر مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان جنوبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد